23 april 2013

Det regnar

Det regnar ett tunt kallt regn och det var inte vad jag behövde , skall iväg och skicka hyllor idag och det är inte roligt när det regnar. Får ta och fälla i bilen så att jag får in dom där för transport.Skulle  behövt köpa virke ! O hur kul är det vid regnväder?Spar det till imonn och hoppas på att solen är på G igen då.  Har suttit och gjort några små detaljer idag på morgonen, det är trots allt det som gör att man varvar ner i hyllproduktionen. Föst måla svart och sen måla vitt o så tar man fram sandpapperet och slippar på färgen, allt för att det ska se slitet ut (ja vad gör man inte för att hänga med)
Alltid kul då det kommer förfrågningar om lite nya saker, så nu har jag en prototyp skapad på papper, som jag kanske ikväll ska försöka att få gjord, och att det stämmer med de den skall vara till.
Men hyllan till Söderbärke är packad och står och väntar, hyllan till Storvik är klar, Bergbyhyllan får åka med i bilen till Ockelbo på em. Ska även hinna en liten sväng till Jädraås idag till Erika på tjäder läder, för hon har tagit hem paket från Åsa i Funäsdalen, med dom jättefina pelargonlyktorna. Kommer bilder under eftermiddan . Samt att det skall fram hyllor till Mobackes till helgen, då hyllorna får följa med Pelargonsällskapet dit och visa hur det började , och hur tanken var att underlätta med hanteringen och platsen för skott/sticklingar. Men nu ska bilen packas och jag lägger in de senaste bilder tills vi hörs igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar